Ευρωπαϊκή έκθεση ηλεκτροκίνησης

Συνολικά, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου συρρικνώθηκε κατά 22% το 2020. Ωστόσο, οι καταχωρήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερδιπλασιάστηκαν στα 1.4 εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο πωλήσεων του 10%. Στις μεγάλες αγορές, στη Γερμανία καταχωρήθηκαν 395.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στη Γαλλία 185.000. Οι καταχωρήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο υπερδιπλασιάστηκαν φτάνοντας τις 176.000. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Νορβηγία έφτασαν σε μερίδιο πωλήσεων ρεκόρ της τάξης του 75%, περίπου ένα τρίτο περισσότερο από το 2019. Τα μερίδια πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν το 50% στην Ισλανδία, το 30% στη Σουηδία και έφτασαν το 25% στην Ολλανδία.

Αυτή η αύξηση στις καταχωρίσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη παρά την οικονομική ύφεση αντανακλά δύο μέτρα πολιτικής. Πρώτον, το 2020 ήταν το έτος-στόχος για τα πρότυπα εκπομπών CO2 της Ευρωπαϊκής Ένωσης που περιορίζουν τις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά χιλιόμετρο που διανύεται για νέα αυτοκίνητα. Δεύτερον, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αύξησαν τα προγράμματα επιδοτήσεων  για ηλεκτρικά οχήματα ως μέρος πακέτων τόνωσης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας.

Στις ευρωπαϊκές χώρες, οι καταχωρήσεις BEV αντιπροσώπευαν το 54% των καταχωρίσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020, συνεχίζοντας να υπερβαίνουν αυτές των υβριδικών ηλεκτρικών plug-in οχημάτων (PHEV). Ωστόσο, το επίπεδο των καταχωρίσεων των BEV διπλασιάστηκε από το προηγούμενο έτος ενώ το επίπεδο των PHEV τριπλασιάστηκε . Το μερίδιο των BEV ήταν ιδιαίτερα υψηλό στην Ολλανδία (82% όλων των καταχωρίσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων), στη Νορβηγία (73%), στο Ηνωμένο Βασίλειο (62%) και στη Γαλλία (60%).

Καταναλωτικά έξοδα

Οι καταναλωτές δαπάνησαν 120 δισεκατομμύρια δολάρια για αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020, μια αύξηση 50% από το 2019, η οποία αναλύεται σε αύξηση 41% στις πωλήσεις και αύξηση 6% στις μέσες τιμές. Η αύξηση των μέσων τιμών αντανακλά ότι η Ευρώπη, όπου οι τιμές είναι κατά μέσο όρο υψηλότερες από ό,τι στην Ασία, αντιπροσώπευε μεγαλύτερο ποσοστό των καταχωρίσεων νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το 2020, η παγκόσμια μέση τιμή των BEV ήταν περίπου τα 40.000 δολάρια και περίπου 50.000 δολάρια για ένα PHEV.

Κυβερνητικά έξοδα

Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο δαπάνησαν 14 δισεκατομμύρια δολάρια για άμεσα κίνητρα αγοράς και μειώσεις φόρων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2020, σημειώνοντας αύξηση 25% από έτος σε έτος. Παρόλα αυτά, το μερίδιο των κρατικών κινήτρων στις συνολικές δαπάνες για ηλεκτρικά οχήματα μειώθηκε από περίπου 20% το 2015 σε 10% το 2020. Όλη η αύξηση των κρατικών δαπανών έγινε στην Ευρώπη, όπου πολλές χώρες ανταποκρίθηκαν στην οικονομική ύφεση που προκλήθηκε από την πανδημία με προγράμματα κινήτρων που ενίσχυσαν τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στην Κίνα, οι κρατικές δαπάνες μειώθηκαν καθώς οι απαιτήσεις επιλεξιμότητας για προγράμματα κινήτρων έγιναν αυστηρότερες.

Μια σημαντική καινοτομία στα προγράμματα επιδοτήσεων ήταν η εισαγωγή ανώτατων ορίων τιμών στην Ευρώπη και την Κίνα , δηλαδή να μην δίνεται επιδότηση για οχήματα με τιμές πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο. Αυτό μπορεί να ευθύνεται για την πτώση της μέσης τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και την Κίνα: τα αυτοκίνητα BEV που πωλήθηκαν στην Κίνα ήταν 3% φθηνότερα το 2020 από ό,τι το 2019, ενώ τα αυτοκίνητα PHEV στην Ευρώπη ήταν 8% φθηνότερα.

 

Η πανδημία εξαπλώνει τη δημοτικότητα τω ηλεκτρικής μικροκινητικότητας

Η ηλεκτρική μικροκινητικότητα αυξήθηκε το δεύτερο εξάμηνο του 2020, μια από τις καταναλωτικές τάσεις που επιταχύνθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, ενισχύθηκε περαιτέρω από την κατασκευή ποδηλατοδρόμων και από άλλα μέτρα για την προώθηση της κινητικότητας. Οι πωλήσεις ιδιωτικών ηλεκρικών ποδηλάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες υπερδιπλασιάστηκαν το 2020, ξεπερνώντας τις πωλήσεις όλων των ποδηλάτων που ήταν ήδη ανεβασμένες κατά 65%.

Πολλοί κοινόχρηστοι φορείς εκμετάλλευσης μικροκινητικότητας μείωσαν ή ανέστειλαν τις υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της καραντίνας του δεύτερου τριμήνου του 2020 λόγω του Covid-19. Αλλά καθώς οι περιορισμοί μειώθηκαν, οι υπηρεσίες ανέκαμψαν έντονα, με 270 πόλεις παγκοσμίως να επαναλειτουργούν. Από τον Φεβρουάριο του 2021, περίπου 650 πόλεις έχουν κοινές υπηρεσίες μικροκινητικότητας. Στην Ευρώπη, οι υπηρεσίες ηλεκτρικών σκούτερ έχουν αυξηθεί ραγδαία, με περισσότερες από 100 πόλεις να προσθέτουν τη λειτουργία τους από τον Ιούλιο του 2020.

Τα προκαταρκτικά δεδομένα από τους χειριστές δείχνουν ότι οι μέσες αποστάσεις ταξιδιού με ηλεκτρικά σκούτερ έχουν αυξηθεί κατά περίπου 25% σε σχέση με πριν από την πανδημία. Οι χειριστές προσφέρουν ολοένα και περισσότερο ισχυρότερα ηλεκτρικά ποδήλατα με σχέδια να επεκταθούν και σε ηλεκτρικά μοτοποδήλατα, τα οποία θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν περαιτέρω τα μεγαλύτερα ταξίδια που πραγματοποιούνται επί του παρόντος με αυτοκίνητο ή δημόσια συγκοινωνία.

Αρκετοί μεγάλοι φορείς εκμετάλλευσης εισάγουν μπαταρίες με δυνατότητα ανταλλαγής για τη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης και τη μείωση των εκπομπών. Αν και η χρήση μπαταριών με δυνατότητα ανταλλαγής αυξάνει τον αριθμό των συνολικών μπαταριών που απαιτούνται για την υποστήριξη ενός στόλου, μπορεί να μειώσει σημαντικά τις λειτουργικές εκπομπές και να επιτρέψει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των οχημάτων.

Τα ιδιωτικά ηλεκτρικά δίκυκλα/τρίκυκλα (τα οποία περιλαμβάνουν μηχανοκίνητα οχήματα όπως μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα, αλλά αποκλείουν λύσεις μικροκινητικότητας) συγκεντρώνονται στην Ασία, με την Κίνα να αντιπροσωπεύει το 99% των καταχωρίσεων. Το παγκόσμιο απόθεμα ηλεκτρικών δικύκλων/τρικύκλων είναι τώρα περίπου 290 εκατομμύρια. Τα ηλεκτρικά δικλκλα/τρίκυκλα αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο όλων των πωλήσεων δικύκλων/τρικύκλων. Ενώ οι τρέχουσες πωλήσεις κυριαρχούνται από την Ασία, η αγορά αναπτύσσεται ραγδαία στην Ευρώπη, σημειώνοντας άνοδο 30% το 2020, επωφελούμενη από την ευρύτερη διαθεσιμότητα μοντέλων και τα συνεχή κίνητρα.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookies.

Μετάβαση στο περιεχόμενο